Zdravím vás, maminky!

Dnešní článek bych ráda věnovala porodu a recenzi porodnice, která třeba poslouží dalším maminkám při rozhodování. Každá budoucí maminka má pro výběr porodnice svá kritéria, já osobně se vlastně ani nijak zvlášť nerozhodovala, chtěla jsem prostě do porodnice, která je blízko. A protože bydlíme v Kolíně, byla místní nemocnice jasná volba. Navíc tu rodily mé sestřenky, takže jsem si říkala, že je i poměrně prověřená. No, nakonec to byla šťastná volba tak z půlky.


Poslední kontrola u lékaře
V pondělí 12.6. jsem měla mít kontrolu u svého gynekologa s tím, že od dalšího týdne půjdu na check-in do nemocnice a ta si mě potom už přebere. O víkendu se mi zdálo, že mi odešla hlenová zátka, tak jsem to při vyšetření panu doktorovi nahlásila a čekala na verdikt, četla jsem, že u spousty maminek odejde v průběhu těhotenství a není to vlastně nic špatného, tak jsem se ani nijak nebála. Pan doktor mě ale nepotěšil, sdělil mi, že mám málo plodové vody a bylo by dobré, abych si do porodnice zašla ještě tento týden. Ptala jsem se, zda je to akutní a mám jet hned do nemocnice, na což mi řekl, že ne, že bude prostě jen dobré, když se tam na mě podívají dřív než za týden. 

Podle toho jsem se zařídila, zavolala do ambulance, abych se přeobjednala a sestra mě objednala na 14.6. ve středu dopoledne. Nutno říct, že mi vůbec nic nebylo, ani mě nebolelo, naprosto žádné obtíže, kromě lehkých otoků nohou, které vzhledem k červnovým teplotám a 37. týdnu těhotenství, kdy jsem se cítila jako velryba, byly normální.

Check-in v porodnici
Měla jsem trochu stažený žaludek, takže jsem posnídala zlehka jogurt a na půl desátou jsem vyjela autem do nemocnice. Vyčkala jsem si půl hodiny v čekárně, protože ten den prý od rána jel jeden porod za druhým a potom už přiběhl lékař a sestra mě pozvala do ordinace. Odevzdala jsem těhotenskou průkazku, stoupla na váhu, změřili mi tlak a šlo se na křeslo. Pan doktor toho měl asi hodně, ale trošku lidského přístupu bych bývala v tu chvíli ocenila. 

"Takže Vám odtéká voda?" zeptal se a já pokrčila rameny. Převyprávěla jsem mu, co mi řekl pan doktor, a řekla jsem, že jsem nezaznamenala, že by mi voda tekla (vlhké kalhotky jsem přisuzovala vysokým teplotám a tomu, jak jsem se potila). Pan doktor mě vyšetřil, udělal test na odtok plodové vody, pořád u toho mrmlal a netvářil se zrovna přívětivě. Nakonec mi pokynul, abych se oblékla a začal dlouze cvakat do počítače, aniž by si mě víc všímal.

"Takže hospitalizace a dnes ukončíme těhotenství." Ta slova se mi vryla do paměti jako nožem. Jako vyplašená prvorodička jsem vůbec nechápala, co tím myslí a měla jsem hrozný strach o malého, zda je v pořádku.

"Takže budu dnes rodit?" otázala jsem se nesměle, protože to jeho ukončíme těhotenství mi neznělo vůbec dobře. 

"A na co byste asi tak chtěla čekat, když tam nemáte vodu?" osopil se na mě a mě vhrkly slzy do očí. Posadili mě do čekárny s tím, že příjem je plný a hned jakmile se uvolní místo, tak si pro mě přijde sestra. Vzala jsem mobil, zavolala manželovi a v tu chvíli to na mě dolehlo, rozbrečela jsem se jak želva a překotně se snažila vysvětlit, co se stalo a že dneska budu rodit.

Vlastně ještě dneska, když na to vzpomínám, tak se mi derou slzy do očí. Přeci jen, těhotenství je jedno z nejcitlivějších období ženy a já si v tu chvíli připadala hrozně, že jsem něco zanedbala, že jsem malého ohrozila, ačkoli jsem neměla potíže, které bych vědomě ignorovala. A tak jsem tam seděla v čekárně jako hromádka neštěstí a čekala, až se mě někdo ujme s nejistou vidinou toho, co se vlastně bude dít a jak to dopadne. Uklidňovala jsem se tím, že kdyby miminko bylo v bezprostředním nebezpečí, tak by mě nenechali jen tak sedět na chodbě, ale něco by se dělo...

No a po další půl hodině už se uvolnilo místo a vzali mě dovnitř. O tom a samotném porodu se rozepíšu v dalším článku, protože už teď je to dost dlouhé a já vás nechci zahltit.

Na druhou stranu, pokud máte svou vlastní zkušenost, budu ráda, když se o ni podělíte, ať už bude z jakékoli nemocnice. Překvapili vás v nemocnici milým jednáním nebo jste narazili jako já na doktora, který zrovna neměl náladu?

Vaše Lucka

14 Komentáře

  1. To je hrozné chování... Chápu, že toho má asi hodně, ale jednou si vybral tuto práci a k ní patří i lidský přístup za jakýchkoliv podmínek, ty za to přece nemůžeš... Doufám, že porod už proběhl v trochu lepším duchu <3.

    Já rodila také u nás ve městě a byla jsem spokojená :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Porod jako takový proběhl dobře, za což jsem moc ráda, ostatně o tom se rozepisuji v pokračování. Moc děkuji za milá slova. :)

      Vymazat
  2. Jako mladá jsem si nechala hodně věcí líbit, takže bych se cítila úplně stejně blbě, jako ty. Dnes bych panu doktorovi jeho chování připomínkovala, aby si uvědomil, že pacientka není houska v krámě. Každý máme blbé dny, ale to jeho chování neomlouvá, nikdy bych si nedovolila přenést svou náladu na klienty a vybíjet se na nich.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych se možná i ozvala, ale popravdě jsem z toho všeho byla tak rozhozená, že jsem se nezmohla na slovo... Bohužel dnes si spousta lidí neuvědomuje, jak jejich chování může ostatní ranit.

      Vymazat
  3. Takové chování je opravdu hrozné - ono je to tak nejspíš téměř všude. Já měla oční lékařku, ze které jsem měla strach ještě v osmnácti. Ale od té doby, co jsem musela najít někoho jiného, jsem měla milou doktorku - ta je teď sice přestěhovaná, takže teď máme pana doktora, ale i ten byl milý.
    Chápu, že ani doktoři to nemají jednoduché, ale myslím si, že lidský přístup by ocenil nejeden pacient. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že poslední dobou na lékaře celkově neslýchám moc dobré recenze... Máš svatou pravdu, chce to trošku lidskosti a emaptie, bohužel ne každý to tak má nastavené. Jsem ráda, že sis vybrala milého pana doktora a už z návštěvy očního nemusíš mít hrůzu. :)

      Vymazat
  4. To mě mrzí, že jsi měla nemilou zkušenost. Doufám, že sis to na začátek vše vybrala a pak už to probíhalo bez problémů :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zase je pravda, že i nemilá zkušenost je taky zkušenost, aspoň budu pro příště už zase trošku otrkanější. :) Děkuji.

      Vymazat
  5. Ahoj Lucinko, vítám tě znovu v blogerském světě! Jsem moc ráda, že jsi zpátky :) na seznamce sis našla skvělého manžela a společně máte malého Matyáška. To je skoro jako z pohádky :) Těším se na tvé další články ;)! Ten přístup doktora je opravdu hrozný :( jak říkáš, těhotenství je hodně citlivé období a on se k tobě choval tak hrubě :( ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leni, ani nevíš, jak ráda jsem otevřela známé blogy a zjistila, že spousta z nich, včetně tebe, ještě existuje. Připadala jsem si, jako kdybych se vrátila k rodině, kterou jsem dlouho neviděla. :) Musím říct, že ano, sama tomu někdy nemůžu uvěřit, že nám to takhle vyšlo a vše se to vlastně tak hladce seběhlo... Snad to tak vydrží i dál. :) Moc ti děkuju!

      Vymazat
  6. No mě picne! Jsi to ty! Pamatuji si tě z minulého blogu! Ještě s článkem o seznamce a najednou je tady miminko, mě picne, woohou! ♥ :-D To je prostě love story jako Brno! Je mi tedy líto, že máš takovou zkušenost s porodnicí, já prostě nechápu, jak se tohle může dít! Vždycky se mi ,,líbí" jak celebrity vychvalují až do nebe a já si pak říkám, že k nim se stejně personál chová nejlépe, protože prostě celebrity. Kdežto normální lidi...tam si můžou dovolit chovat se jako.... Toho se jednou bojím, až budu těhotná - přístupu v porodnici a přístupu u porodu. Každopádně ti moc gratuluji a přeji hodně zdravíčka miminku. Jsem ráda, že jsi zpět! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, to jsem ráda, že si mě pamatuješ, jak jsem psala v komentáři výše, hrozně mě potěšilo, že spousta blogerek, které jsem dřív sledovala a byla to taková moje komunita, je ještě aktivních. :) Byl to vlastně takový návrat ke starým známým. :) Jistěže, se k celebritám všichni chovají krásně, aby o tom potom mohli psát a chválit, negativní recenze nechce nikdo poslouchat. :D Věřím, že ty budeš mít jednou větší štěstí a vše půjde hladce. Moc ti děkuju. <3

      Vymazat
  7. To mě mrzí, snad už bude ten přístup jen lepší. Já si na fakultku u nás nemůžu stěžovat, všichni byli hrozně milý a empatičtí :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobře, že máš takovou zkušenost, ono je to prostě o lidech, někdy má člověk štěstí a jindy úplně ne, ale důležité je, že všechno dobře dopadlo. :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář a těším se na příště. :)